Så var tentan över!

Kom nyss hem från tentan, då finns det tid för blogg. Tentan gick helt okej, speciellt med tanke på förutsättningarna. Har legat hemma med öroninflammation som har borrat sig in i mitt huvud och gjort så det inte har varit allt för kul att plugga. Ett godkänt måste det vara. Problemet var bara de där kryssfrågorna som var jätte fjantiga, ja faktiskt.

Exempel: "A group of protocols that specify how computers communicate over the Internet is called. 1. SCM 2.TCP/IP 3.URL"

"A reversed auction where the initial base price is set below the expected selling price is called: 1.English auction 2. Danish auction 3.Zambezi Auction."

Alltså, vad fan ska jag veta det för? När ska jag ha användning för det i jobbet sen? Det kryllade med massa onödiga frågor som man fick chansa på. Det dryga var att det man faktiskt kunde, bra fakta och sånt man kanske får nytta av senare, inte kom med... Som tur var kunde jag frågorna ovan, men bara för att jag kommer ihåg att jag har läst det någonstans. Känns ju bra att om man vill klara tentorna skall man lära sig en massa ord och trams, men man behöver inte förstå dem eller sätta dem i ett sammanhang, bra för framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0